Isnin, Julai 05, 2010

suatu kisah

semase kecil aku bercita cita nak jadi superhero. contohnye ultraman dan power ranger tak pon kamen rider. tapi tu sume berakher semenjak aku masok ke sekolah berasrama. tingkatan 1 sampai 3, aku bercita cita nak jadi askar. oke aku tau aku tak layak. memang pon. disebabkan kekurangan yang ade kat diri aku ni, cita cita itu terbantot. tak mengapelah. banyak lagi kerja laen yang boleh memberi jasa kepade negare ( aku tak tau mengape time ni aku berjiwa patriotik sangat ).

masok tingkatan 4, aku dah ade cita cita baru. chemical engineer ataupon dalam bahasa malay jurutera kimia. aku minat dengan bidang kimia ni terutamanya dalam oil & gas mungkin kerane abah bawak aku dan family pegi petrosains yang terletak di Kuala Lumpur City Center ( KLCC; maksod KLCC ditafsirkan oleh saudara Luthfi ). pengalaman naek helikopter simulasi yang bergoyang goyang macam kene ribot, pastu maen maen dengan minyak, dan banyak lagi menarek hati aku untuk mendalami bidang ini.

so, time tingkatan 5, aku berusaha dengan sepenoh ati untuk mendapat keputusan cemerlang dalam trial spm. korang tau la kan trial spm skolah aku iaitu maktab yang dirahsiakan namenye susah nak mati. macam A-level. dan akhernya aku dapat 6A,3B dan 1C. C5. iaitu subjek addmath. lagi brape markah nak dapat B4. dan memusnahkan harapan aku nak masok universitas teknologi tronoh dan mendapat biasiswa petronos. keciwa tak hingat la mase tu.

namun bak kate orang bota kiri, "tomorrow never dies". dan hari hari kemudiannye aku tabah menjalani idop seperti biase dan lepas spm buat foundasi universitas kuala lumpur dan akhernya bakal melanjutkan pelajaran ke micet. kalo tak tau micet tu ape sile google. dan aku mendapat maklumat micet ini amat tip top sekali bahan bahan pembelajarannye. mesin mesin canggih setaraf dengan universitas di oversea. tiada di universitas laen di malaysia. graduannye juge bagaikan sajian McValue Meal dari pukul 12pm sehingga 3pm. mengikut fakta, graduan kesemua kampus Universitas Kuala Lumpur hanye perlu menunggu maksimum 3 bulan sahaje sebelum diberikan ofer kerja. betol ke tak, peduli ape aku.

aku nak cepat abes blaja, dapat keputusan cemerlang, kerja bagos bagos bagi kaye, dan kawen teros dengan a.s.i. restu mak abah dah dapat. ibu dan ayah maybe dah jugak. haha.

doakan lah aku. aku sentiase doakan kawan kawan aku.

ultraman taro kegemaran aku.



unikl micet. macam oversea kan?


p/s aku tak sabar nak daftar masok 11 haribulan ni. yeah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan