Ahad, Januari 16, 2011

tiada tajuk sebab aku malas nak pikir

sekarang ni ramai betul orang yang pakai tudung sebab fesyen, bukannye sebab satu kewajipan. orang yang aku maksudkan ni golongan wanita lah. takkan lah lelaki pulak kan? ade pulak lelaki pakai tudung. ke ade? guane?


ape name fesyen bertudung ni pon aku tak tahulah sebab aku mane la amek tau pasal bidang bidang pertudungan ni. tudung saji aku tau la macam mane.


ni aku nak bercerita sedikit. tak banyak. semasa aku di dalam bas nak pulang ke rumah di kuantan, adelah sorang cik kak ni yang duduk depan seat aku. pakai tudung fuhhh. aku tak tahu lah gaya ape. tudung siti ke wahida wasini ke yuna ke aku tak pasti.yang aku pelik tudung dia tak macam tudung. dia pakai skarf pastu dia letak kain je atas kepala. kot. macam tu lah. pastu rambut belakang pon terkeluar sebab dia tidur ganas sangat. lepas tu dia rilek je bukak tudung dia tu dan ikat ikat rambut gaya siput. aku sebagai penumpang bas yang bernama lelaki ni terpandang lah. dah duduk belakang dia je. kalau pandang cermin bas pon nampak jugak dia tengah buat ape. apejadahnya semua ini? bulsit. tak belajar agama ape.


ade jugak cik kak yang pakai tudung tapi pakai baju yang takde lengan tu. nampak ketiak. tak tahu malu ke? aku sebagai orang melayu beragama islam ni pulak yang rasa malu. adoi.


cuba pakai tudung elok elok. tutup bahagian depan badan tu. takde lah nampak nasik lemak lima puluh sen.


kalau pakai tudung macam tu, baik tak payah pakai tudung. same je. aurat dedah jugak. perempuan ni tak payah la nak lawa lawa sangat. perempuan ni patutnye melawa depan suami je. ni dekat semua orang dia nak melawa susah la. nanti suami dah rasa diri dia tak spesel dah. kesian dekat suami.


pakai tudung labuh labuh kan ayu.


tak gitu?


sekian.



p/s baru sampai micet dari kuantan setelah lima jam atas motor.

2 ulasan:

  1. not bad...tp mmg pedas la bg org perempuan...huhu

    BalasPadam
  2. lah. takdelah. aku komen pasal perempuan2 yg suke sgt tayang2 aurat tp pakai tudung ni je.

    BalasPadam