Selasa, Jun 29, 2010

mengidam

oh. mengapelah tibe tibe aku terase mengidam akan satu makanan ni. selalunye aku akan makan makanan ini selepas bangon sahaje dari tidor pada waktu pagi. lebeh kurang pukul 11 macam tu lah. yaaa. aku bangon lambat tapi semase cuti sahaje. beselah topap waktu tidor yang tidak cukop.

namun semenjak aku melangkah ke alam kolej dan universitas ni, mak sudah tidak membeli stok makanan tersebot. mungkin kerane sudah tiade orang di rumah. hanye adikku seorang yang tidak selalu makan. so membazir beli. mungkin? ia hanyelah spekulasi. aku mengidam. sehinggakan aku sanggop pergi ke rumah rakanku yang berada di BERANANG ( beranang adalah sejenis tempat di daerah mane tah. kajang kot ). namun kedatanganku hampa kerana sampai sahaje di rumah beliau, aku dikhabarkan dengan ketiadaan makanan tersebot. aku mencari cari sampai ke rumah beliau kerane kali terakher aku makan makanan ni di rumah beliau taon lepas. sedap hingga aku tambah berkali kali sehingga habis. huha.

budak budak kecik suke makanan ni. tidak dinafikan perangai aku memang macam budak kecik. menurut kate a.s.i lah. tapi aku percaye aku matang. kahkah. bagi sahaje budak kecik makanan ni, mesti mereka melompat kegembiraan ( ini hiperbola ). makanan ini amat berkhasiat pulak tu. bagos. so, kepade bakal ibu dan bapa, gantikan susu dengan makanan ini apabile susu sudah tidak mendapat sambutan dari anak anak kerane makanan ni penoh dengan kalsium dan zat laen.



                                          inilah makanan tersebot

p/s terima kasih mak sebab janji nak beli esok. i love u lah!

7 ulasan:

  1. kt umah aku
    baru sahaja benda nie
    abah beli kotak besar
    saya belasah sorg
    most of it
    hahaha

    BalasPadam
  2. oh..jeles ouh..wuwu..aku sangat2 mengidam bende ni..sampai x boleh tido..haha

    BalasPadam
  3. alah org hari2 mknla

    sesuai untok org pendek2

    BalasPadam
  4. owh..but im not pendek2..hehe..

    BalasPadam
  5. waah....beranang tu kt ne ar weyh?? xkn k0k0 krunch pn xdak kt branang??kt jitra pn da bnda tu k0t...malu sgt aih org beranang ni.... hahahahaha=P (d'harap bliau org beranang x marah)

    BalasPadam
  6. beranang 2 kt ulu..haha..xpe org beranang xtaw nye lah..cmne die nk marah..haha

    BalasPadam
  7. agk la....xpe la klu dia x taw...tkut t dia majuk lak....had0i....

    BalasPadam