Ahad, Jun 27, 2010

demam

oke ini memang kisah pasal sejenis demam iaitu demam bola. beselah bile time world cup camni sume nak demam. nape tah. padahal time liga malaysia or liga super sedang rancak berlangsung takde pule orang nak demam.

kisah bermula apabila masoknye tiga orang sekawan ke dalam bullet train yang sedang dinaiki oleh aku untuk ke kajang.


pemuda A : ko tengok tak bola semalam?spain lawan. hebat la.
pemuda B : tengok la. memang hebat pon.
pemuda C : ........
pemuda A : spain memang hebat la. tu si torres tu. aku salute giler kat die. aku rase 
                  spain la yang menang taon ni.sape lagi tah. spain ramai yang hebat 
                  hebat. tapi slek ah. aku susah ingat name lak. adoi.
pemuda B : betol tu.
pemuda C : ......
pemuda A : iker cassilas memang terbaek la semalam. banyak save. hebat. tapi die 
                  x hebat macam petr cech la. keeper no satu dunia tuh. tinggi bhaiii mamat 
                  tu. bola lepas tiang gol rilek je die tepis. tangan die camni haa ( sambil 
                  menunjukkan gaye yang menarik perhatian ). mase world cup taon bile tah 
                  ko tengok petr cech maen. hebat tu. negara ape die ek?
pemuda B : czech republic.
pemuda A : haa. negara tu lah. die keeper no 1. tapi yang keeper no 4 dunia hebat 
                  gak. sape tu? ala, keeper real madrid tu.
pemuda B : iker cassilas la yang maen ngan real madrid.
pemuda A : ala, bukan die. ade lagi. sape tah. maen ngan real madrid. cekap bhaii.
pemuda C : .........
pemuda A : tu lah masalah aku. ade masalah ingatan sikit. susah nak ingat name 
                  name player ni.
pemuda B : oo.
pemuda A : eh, ko tau tak semalam aku mesej ngan sape?
pemuda B : sape?
pemuda A : kakak ipar kawan aku. die sebaya ngan aku.


lepas tu perbualan mereka tidak aku dengari kerane bullet train sudah sampai stesen kajang. kesian pemuda C kerana hanya mampu mendengar.  

moral : jangan pandai pandai mereka cipta suatu fakta bola.


p/s berbangga kerana ghana menang dengan usa. pasni spain lak.

                                       tendangan padu dari great gyan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan