Khamis, Jun 24, 2010

berjalan jalan di tepian pantai


ok tajok tidak memberi ape-ape maksod tentang ape yang akan diceritakan ini. namun perkataan berjalan jalan tu dah betol dah la kan. cume berjalan jalan di sekitar lembah mid sahaje. lembah mid mane ade pantai.

perjalanan bermula dengan penunggangan motosikal ke sebuah universiti ternama iaitu universitas kuala lumpur mestech. kemudian berjumpe pule dengan seorang wanita comel molek bername a.s.i. seterusnye aku dan a.s.i pergi berjalan kaki ke stesen KTM Kajang dan menaiki bullet train ke mall lembah mid. sepatotnye kami ingin pergi ke mall mall yang lebih gah berbanding mall lembah mid namun disebabkan kesuntukan mase dan uwang, kami mengambil keputusan pergi mall di lembah mid itu lebih efisyen walaupun terdapat golongan golongan bajet di sane (tak puas ati dekat sorang mamat ni).

ok continue. setelah sampai kami pergi menengok jadual muvi dan membeli dua tiket untuk menyaksikan tayangan hebat bertajuk KARATE KID. seperti biase, kami makan, pegi tandas, smayang, window shoping dan kemudian teros tengok tayangan hebat itu yang bermula pada pukul 5.10 p.m waktu lembah klang. tayangan agak best dan seronok namun seronok lagi merenung gelagat a.s.i yang comel. wah. aku cair. siyesly. aku tersangat cair bile tengok saje a.s.i. cewah.

setelah tayangan hebat selesai, aku dan a.s.i ke surau mall lembah mid namun deringan fon a.s.i memecah kebuntuan. tengok tengok ade pesanan ringkas dari lelaki bajet yang meminta kad bonus link dari a.s.i. dengan nada marah mengikut penulisan pesanan ringkas, die meminta kad tersebut dengan segera. padahal die yang bagi kepade a.s.i terlebih dahulu. kepale hotak die. nak marah marah apekejadahnye. tak intelektual langsong. aku rase die tak layak melanjutkan pelajaran ke oversea. membazir sahaje mara anta. pandai pelajaran tapi sosial kantoi siot la kan?dah tu, bile a.s.i nak bagi and tunggu die di depan surau, boleh pulak mamat bajet ni tunggu lame lame padahal die da siap pakai kasot da. kemudian bile a.s.i dan aku dah menyirap dan mahu pergi ke surau laen, barula die terhegeh hegeh mengejar kami. memang tabiat yang bagos ye mamat bajet.

kesimpulannye, hari yang sepatotnye menjadi indah dan bahagia terspoil gara gara mamat bajet. naseb baek ade a.s.i yang menenangkan aku. aku nak je tumbuk muke mamat bajet itu namun disebabkan a.s.i, aku lepaskan tumbukan padu aku ke pintu bullet tren saje.pintu tersebut remuk dan menyebabkan bullet train lambat sampai ke destinasi semase kami ingin pulang. tidak kisahlah sebab aku melayan bola bersame a.s.i sehingga pukul 5 a.m waktu lembah klang. ok cukuplah. sekian.


                                             heroku andre ayew 
                                                                                              
p/s  lega ghana dan usa melayakkan diri ke pusingan kalah mati.

2 ulasan: