Ahad, Mei 08, 2011

hari ibu?

hari ibu.

hari mak.

hari mama.

hari ummi.

mother's day.

sepatutnya hari hari adalah hari ibu.

tak payah tunggu hari ibu yang mereka cakap jatuh pada second sunday of may baru nak cakap " saya sayang mak saya ketat ketat " lah, " saya cintakan mak saya sampai saya mati lebih dari saya sayang isteri saya " lah, itu lah, ini lah, ape lah.

hari hari kita patut cakap macam tu dekat ibu, mak,  mama, ummi, mother kita.

tapi mungkin sebab kita bizi dan tiada masa ataupun segan ataupun malas, jadi kita jadikan alasan hari ibu untuk cakap macam tu dekat ibu kita. ke guane?

oh ye. aku ada terbaca yang hari ibu ni asalnya disambut sebab nak memperingati mother theresa tu. ala yang pakai baju paderi tu. yang duduk dekat india ke mana entah. betul ke tak, entah lah.

jadi boleh ke kita sambut hari ibu? aku pun tak tahu dan malas ambil tahu sebab aku tak sambut hari ibu. aku sambut hari jadi mak aku je.

oh no offense.

saje nak bagi pendapat lah.

sekian.


p/s sudah melepaskan gian nak tengok thor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan